Geschreven door Sander Potjer op woensdag 25 januari 2012 16:30, in: JoomlaCommunity.eu

webdesigner-magazine-36Het begon als een idee van het Joomla!dagen team om het programma boekje van de Joomla!dagen 2012 wat meer inhoud en vorm te geven. Inmiddels is het uitgegroeid tot een groter plan: het eerste Nederlandse Joomla magazine, voor en door de Nederlandse Joomla community!

Er is zoveel te schrijven over Joomla, over de (inter)nationale community, over de nieuwe Joomla versies, over handige tips en trucs voor je eigen Joomla site en over achtergrondinformatie. Op het internet is natuurlijk veel te vinden, maar waarom zouden we deze informatie niet eens bundelen in een papieren magazine dat als bron voor informatie en inspiratie kan dienen?

Met dit in ons achterhoofd hebben we een bezoek gebracht aan de experts van het populaire Webdesigner Magazine. Zij zijn erg enthousiast over ons idee en willen graag hun medewerking verlenen! Wij als community gaan voor de inhoud van het Joomla magazine zorgen, de redactie en uitgever van het Webdesigner Magazine voor de vormgeving en het drukwerk.

Het resultaat gaat een gedrukt Joomla magazine van 52 pagina's worden. Vol met Joomla artikelen en tutorials in de vorm zoals we die kennen van het Wedesigner Magazine zelf. De voorbereidingen zijn in inmiddels in volle gang, de eerste mensen zijn benaderd voor het aanleveren van content en tutorials en we zijn druk op zoek naar een aantal adverteerders om het magazine financieel mogelijk te maken.

Het Joomla magazine verschijnt eind april en zal verspreid worden onder de bezoekers van de Joomla!dagen en alle gebruikersgroepen in Nederland en België. Ook zal het tegen die tijd te bestellen zijn via onze website.

Onze hartelijke dank gaat uit naar de redactie en uitgever van het Webdesigner Magazine voor het verlenen van ondersteuning en begeleiding bij de realisatie van het eerste Nederlandse Joomla magzine!

Heb je zelf nog een leuk idee of suggestie voor een bijdrage aan het magazine? Laat het ons dan snel weten door te mailen naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. . Voor meer informatie over adverteren in het magazine kan je contact opnemen met Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. .

Reacties (16)

0
#1
Peer57 wo 25 jan 2012, 17:09
Geweldig idee om er eens een magazine van te maken.
Heb me altijd afgevraagd waarom er van Joomla, wat toch een grote community schare heeft, geen periodiek tijdschrift is.

Blij deze ontwikkeling te constateren!!

Peer57
+1
#2
David-Andrew wo 25 jan 2012, 20:46
Super kicke idee!
0
#3
k-voogd wo 25 jan 2012, 22:32
Leuk! Ga ik zeker halen. :-)
0
#4
Djimmies do 26 jan 2012, 08:55
Super :-)
kan ik me al aanmelden voor een abonnement? :lol: ?
0
#5
webmiep do 26 jan 2012, 11:05
Mooi!! Kan ik een bijdrage leveren?
0
#6
digibi do 26 jan 2012, 15:28
Ik kan bijna niet wachten :roll: . Goed idee.Ik ben reuze benieuwd naar de inhoud en hoe het er uit gaat zien.En ik hoop natuurlijk dat het een groot succes gaat worden.
0
#7
vdenkr do 26 jan 2012, 15:57
kijk aan, dat komt mooi uit, heb toevallig net een abbonnement op dit blad genomen :D kan ook niet wachten, zal vast intressant worden.
0
#8
Sander do 26 jan 2012, 16:25
Dank voor de enthousiaste reacties en emails met suggesties en aanbiedingen om bij te dragen!

Even voor de duidelijkheid, voorlopig wordt dit een eenmalige uitgave en wordt het niet verspreid onder de 'normale' abonnees van het Webdesigner Magazine, maar krijg je het bij de Joomladagen, je gebruikersgroep of door te bestellen via deze site (nu nog niet mogelijk).
0
#9
pjotr do 26 jan 2012, 18:47
Te bestellen via de website, maar komen er ook abonnementen? Of zijn de bladen straks ook in de boekwinkel te verkrijgen?
+1
#10
pjotr do 26 jan 2012, 18:48
Jammer genoeg slechts een eenmalige uitgave. Ik zou graag een abonnement op een Joomla magazine afsluiten
0
#11
peterhulst vr 27 jan 2012, 10:42
Zou 't geen goed idee zijn om een dergelijke uitgave ook in het engels te doen??? Ik vermoed dat daar erg veel belangstelling voor is, als je 't via joomla.org gaat aanbieden.
0
#12
jmlplaza vr 27 jan 2012, 13:13
dit ga ik zeker bestellen via de site zodra het kan en erg jamer dat het eenmalig is
0
#13
Nikky vr 27 jan 2012, 16:20
:lol: Leg alvast maar een exemplaar opzij voor mij. Zit al te popelen. Hopelijk hebben jullie versie 2.5 ook beschreven, want ik zit heus verlegen om meer uitleg. Ik werk momenteel nog altijd met 1.5, maar wil volgende zomer al de vernieuwde site in 2.5 lanceren. Geen gefoefel van 1.5 naar 1.7 naar 2.5 Dus alle hulp zal zeker welkom zijn, hoe makkelijk het ook altijd lijkt te zijn! Het is toch een heuse verandering.
Mochten jullie ooit op het idee komen om een drie-maandelijks Joomla tijdschrift uit te brengen, dan ben ik een van de eersten om abonnee te worden!!!
0
#14
eric_zeus za 28 jan 2012, 13:45
peterhulst zei:
Zou 't geen goed idee zijn om een dergelijke uitgave ook in het engels te doen??? Ik vermoed dat daar erg veel belangstelling voor is, als je 't via joomla.org gaat aanbieden.


Dat is er al:
magazine.joomla.org/
0
#15
brokie zo 29 jan 2012, 13:00
Een prima idee en wil zeker een exemplaar hebben. Wat zou het mooi zijn als er maandelijks een editie zou komen. Volgens mij is er voldoende over Joomla te schrijven en te beleven. Kijk alleen maar eens in het forum hoeveel vragen er zijn en die ook mooi beantwoord zouden kunnen worden in zo'n magazine. Vindt sowieso dat er in ons landje weinig tijdschriften zijn over webdesign.
Ben erg benieuwd naar het resultaat.
0
#16
schen zo 29 jan 2012, 19:50
als ik ’iets’ kan doen op het grafische vlak laat het me weten. Ook ik wil best een bijdrage leveren aan de verwezenlijking van dit blad